טיפולי שיניים אסתטיים

בשנים האחרונות ההתייחסות להופעה החיצונית, ללבוש ולאסתטיקה תופשת תאוצה. כמובן כך גם ההתייחסות למראה שיניים.  האסתטיקה של השיניים היא חלק בלתי נפרד מן המראה הכללי של הפנים ואין כמו חיוך צחור שיניים השובה לב. חיוך מקנה מראה רענן ובריא וצעיר.  לעיתים ניתן לעשות לשנות מראה השיניים באמצעים מאד פשוטים. ברפואת שיניים מודרנית טיפולי שיניים מכוונים גם לאסתטיקה, במטרה להקנות חיוך יפה יותר. במרפאתנו כל טיפולי השיניים מבוצעים תוך הקפדה על  אסתטיקה והתייחסות מקסימלית לצורה וגוון השיניים. טיפולי שיניים אסתטיים כוללים  ציפויים, כתרים, שחזור שיניים חסרות, השתלות שיניים, שיקום על גבי שתלים ותותבות. רפואת שיניים מודרנית לא מכוונת רק לסיועה במניעת כאב, אלא גם מאפשרת ליהנות מחיוך בריא ויפה.

ניתן לשנות את צורתן וצבען של השיניים במספר דרכים:


*הלבנת שיניים נעשית על ידי שימוש בחומר מלבין (בדרך כלל מי חמצן) עם או בלי תאורת LED  או לייזר.
*סתימות לבנות (בצבע השן, במקום סתימות אמלגם) – סתימות מחומר קומפוזיט דחוס ישר לתוך השן או בעזרת חריטת סתימות INLAY / ONLAY מחרסינה המקנה שילוב מושלם עם צבע השן הטבעית.
*כתרים –  כתרים ישנים שלא תואמים לצבע של שאר השיניים או שגבולותיהם בחניכיים נחשפו ונראה פס שחור ניתן להחליף לכתרי זירקוניה או חרסינה מלאה ללא מתכת כלל המשתלבים בצורה מושלמת עם השיניים הטבעיות.
*למינייט (ציפויי שיניים) – ה"דובדבן שבקצפת" – שחזור חיוך בעזרת הדבקת ציפויי חרסינה המיוצרים בהתאמה אישית בצורה ובצבע הנבחרים על ידי הפציינט במטרה ליצור קו חיוך מושלם.

הבהרת שיניים (הלבנת שיניים). 

ניתן לבצע טיפולים להבהרת שיניים בשיטות שונות. אנו מאמינים בהבהרה (הלבנה) ביתית, הנמשכת 2-3 שבועות. בתהליך זה מתרפא מקבל ערכה שכוללת:

*סד שקוף מיוחד שבוצע במעבדת שיניים במיוחד עבורו

*מזרקי חומר מלבין (מבהיר)  לשימוש ביום או בלילה שריכוזו מותאם עבור כל מתרפא על ידי רופא השיניים.

בשיטה כזאת מתרפא שולט במלאו בגוון הצבע אליו רוצה להגיע.

 כמו כן ניתן לבצע הבהרה של שן בודדת, או מספר שיניים. הטיפול מותאם אישית למטופל על ידי הרופא.

ציפויי שיניים מחומר מרוכב (קומפוזית)

ניתן לטפל בפגמים בשיניים קדמיות באמצעות חומרים מרוכבים הנדבקים אל השן ומותאמים במדויק לגוון השן. שחזורים אסתטיים (השלמות) בשיניים קדמיות יכולים לשפר מראה אסתטי בסגירת רווחים בין השיניים, בשינוי של מתאר השן או בשחזור של צורת השן אחרי שבר. שחזורים מחומר מרוכב יחסית  אינם יקרים ובאמצעותם ניתן לשפר את מראה השיניים.

ציפויי שיניים מחרסינה (חזיתיות)

כיצד יש לשחקני קולנוע ולקרייני טלוויזיה שיניים כל כך יפות? התשובה היא: רבים מהם עברו טיפולים לשיפור האסתטיקה, בדרך כלל על ידי ביצוע ציפויי חרסינה דקיקים על גבי השיניים. ציפויי חרסינה מקנים מראה מאד נקי ויפה לשיניים. ציפויי שיניים מחרסינה מקנים פתרון אסתטי למגוון בעיות כגון גוון השיניים, הטיית שהשיניים, גודלן וצורתן. ציפויי החרסינה נותנים פתרון אסתטי מושלם. לצורך ביצוע ציפוי חרסינה מינימלית רופא שניים משחיז שכבה מינימלית מהשן על מנת לאפשר הדבקה של הציפוי, אך הפגיעה לצורך ביצוע הציפוי ממש אפסית. ציפויי חרסינה מודבקים לשיניים בדבקים מאד חזקים בצבע השן ובלתי נראים לעין. המראה האסתטי של השיניים עם הציפויים נשמר לאורך שנים רבות.

כתרי חרסינה

בשיניים שעברו טיפולי שורש ו/או כאשר חלק גדול מדי מכותרת השן נפגע- יש לבצע כתר. כתר הוא יחידה מלאכותית שנועדה להשלים ולתקן את תפקוד ומראה של שן שנפגעה.

קיימים כמה סוגים של כתרים. הנפוץ והמוכר בין כולם הוא כתר חרסינה מאוחה למתכת – חלק החיצוני (הנראה לעין) מצופה בחרסינה וחלקו הפנימי עשוי מתכת. מתכת ברוב המקרים אינה נראית לעין.   

פריצת דרך חדשה בתחום הם כתרים ללא המתכת השחורה בפנים הכתר. כתרים אלו משחזרים בצורה מושלמת את צורת השן ומקנים לה מראה מאד טבעי.  גם כאן קיימים מספר סוגי כתרים:

כתרי זירקוניה מלאה או כתרי חרסינה מאוחה לזירקוניה. בכתרי זירקוניה מלאה נהוג לשחזר שיניים טוחנות (אחוריות). כתר זירקוניה מלאה עשוי כולו מזירקוניה בשכבות צבע המדמות מבנה שיניים טבעיות – דנטין ואמייל. בשיניים קדמיות נבחר להשתמש בכתרי חרסינה המאוחה לזירקוניה כיוון שחרסינה הנמצאת בחלק החיצוני של הכתר מסוגלת לחקות בצורה מושלמת את גוון ושקיפות של שיניים טבעיות. כתרי זירקוניה ידידותיים לחניכיים ואינם גורמים לתגובה אלרגית בחיניכיים ובחלל הפה בכלל. כתרי זירקוניה בעלי חוזק רב המותאם בדיוק לכוחות הלעיסה.

בשנים אחרונות נוסף סוג חדש של כתרים – כתר חרסינה מלאה. במקרה זה חלק הפנימי של הכתר עשוי כולו מחרסינה דחוסה או חרוטה, שני התהליכים מתבצעים בעזרת ציוד דיגיטלי חדיש הנמצא במרפאה. בחלק מהמקרים מצפים חלק חיצוני של הכתר בשכבת חרסינה נוספת על מנת להגיע לתוצאה מושלמת בחיקוי של שיניים טבעיות הסמוכות לכתר. כתר מחרסינה מלאה הוא הפתרון האסתטי והיוקרתי ביותר הקיים היום ברפואת שיניים.

במרפאת שיניים בירושלים של ד"ר יצחק רגב

תקבלו תעודת אחריות ל-5 שנים לכל טיפול שיקומי