ד"ר אולג קיריאנוב
רופא שיניים העוסק באנדודונטיה (טיפולי שורש) באמצעות מיקרוסקופ בירושלים

הרפואה המודרנית מתקדמת בצעדי ענק אל עבר אפשרויות חדשות, יעילות, מדויקות ומהירות יותר מבעבר. אחד התחומים הבולטים ביותר, הנהנה ממגוון רחב של חידושים טכנולוגיים הוא תחום רפואת השיניים. ***התורים לד"ר קיריאנוב נקבעים אך ורק לאחר בדיקה של ד"ר יצחק רגב***

 רפואת שיניים "זעיר פולשנית" –
הכוונה היא למספר עקרונות בסיסיים: טיפול מינימלי (זעיר) ללא פגיעה בחומר שן בריא, וטיפול נקודתי באמצעות מכשיר הגדלה בעל טווח הגדלה מפי 4 עד פי 25, עם ראות ודיוק בפרטים הקטנים, ללא פשרות. בגישה זו לא מבצעים טיפול יתר שלא לצורך, ובכך בעצם מגדילים את סיכויי ההישרדות של השיניים בחלל הפה לשנים רבות.

כאן נתמקד בטיפולי שורש כלל ובטיפולי שורש באמצאות מיקרוסקופ.

טיפול שורש הינו טיפול שנעשה בשיניים בהן העששת חדרה דרך שכבת הזגוגית לתוך שכבת הדנטין והגיעה למוך השן – הרקמה הפנימית של השן,  בה נמצאים עצבים וכלי דם.

מה קורה במהלך טיפול שורש?

לאחר ביצוע צילום רנטגן פריאפקלי ואבחנה בצורך בטיפול שורש נקבע פגישה שבה בשלב הראשון רופא ירדים מקום בו יתבצע הטיפול, יסלק עששת ומוך השן וינקה את תעלות השן. בשלב הזה רופא יסתום את תעלות הנקיות  בחומר איטום מיוחד שמטרתו למנוע חדירת חיידקים לאזור ויסגור פתח בסתימה זמנית. במקרים מסוימים ניתן להסתפק בסתימה מחומר מרוכב או חרסינה. כיוון ששן שעברה טיפול שורש נחלשת משמעותית לעתים קרובות נמליץ על ביצוע מבנה שמחזק את השן  וכתר שנבנה על המבנה המושחז.

בעבר בצעו טיפולי שורש בצורה "עיוורת" – חדרו לתעלות השן על פי הנחיית צילומי רנטגן דו ממדיים בלבד. היום במרפאות נבחרות מבצעים טיפולי שורש בעזרת מיקרוסקופ המאפשר הגדלה של עד פי-25 של האזור. בשיטה זאת ניתן לשמור כמה שיותר על חומר השן הטבעי ולפגוע בו כמה שפחות, דבר התורם לשימור שיניים לשנים רבות יותר הן בפן הפונקציונאלי והן בפן האסתטי. בעזרת המיקרוסקופ טיפול הופך לפחות פולשני אך יותר מדויק ואיכותי. דיוק וראות מצוינת תחת מיקרוסקופ תורמים להצלחת הטיפול לאורך זמן.

זכרו! מחקרים מוכחים חד משמעית כי אחוזי ההצלחה של טיפולי שורש המבוצעים על ידי רופא שיניים אנדודונט באמצעות מיקרוסקופ גבוהים הרבה יותר !!!