פחד מטיפול (רופא)  שיניים- דרכי התמודדות

קיימת אבחנה בין פחד (שקיים אצל רבים) לחרדה דנטלית. חרדה דנטלית- הינו מצב שבו הפציינט מודע לכך שהפחד שלו לא הגיוני אך לא מסוגל להתגבר עליו. במקרים כאלה גם כאב שיניים לא יביאו את הפציינט לטיפול.
ישנם גורמים רבים לפחד מטיפול שיניים: הסיבה הנפוצה ביותר היא הפחד מכאב אשר עלול לנבוע מחוויה קשה מן העבר או מסיפורים מהסביבה ששמעתם אי פעם. חלקכם חוששים גם מהזריקה (הדקירה עצמה) או מכל שחומר ההרדמה "לא יעבוד". חלקכם מרגישים מבוכה בגלל מצב השיניים שלכם ודוחים הגעה לרופא.
לפני תחילת הטיפול אנחנו נערוך היכרות עם המטופל ונקשיב לכל דבר בו ירצה לשתף אותנו. לא פעם נפגשנו עם המטופלים מספר פעמים לפני תחילת ביצוע של תהליך הטיפול. אנחנו נסביר לכם מראש כל שלב שמצפה לכם בטיפול שיניים וכמובן גם תוך כדי ביצוע הטיפול.
זה אחד ההיתרונות  של טיפול במרפאת שיניים פרטית – אנחנו לא ממהרים לשום מקום ורוצים להקדיש לכם כמה שצריך פגישות וזמן עד שתסמכו עלינו וכדי שתגיעו לטיפולים בלב שלם וראש שקט!!!
חשוב!!!- חרדה דנטלית שלא מטופלת מחריפה עם הזמן וכך גם מצב השיניים הולך ומתדרדר. לכן חשוב מאוד למצוא רופא שיניים שישקיע זמן בשיחה מקדימה עם המטופל (אם צריך גם מספר פגישות) כדי שתוכלו לסמוך עליו ולהתחיל לטפל בשיניים שלכם.
כמובן ישנם פתרונות תרופתיים לפחד וחרדה כגון גז צחוק, טשטוש קל והרדמה מלאה.
תזכרו – בכל אחד מהם ישנם גם סיכונים בריאותיים ולכן כדאי מאוד לנסות להימנע משימוש בהם!!!