בדיקה תקופתית ובריאות השיניים

בשנים האחרונות חלה התקדמות גדולה בתחום רפואת השיניים - שימוש בשתלים לשחזור שיניים חסרות, שימוש בסורקים דיגיטליים במקום או בנוסף לקיחת מטבעים, הדמיה ממוחשבת טרום טיפול ועוד. קיימת שאיפה גדולה לשיפור הטיפול, לשיפור התוצאות האסתטיות והפונקציונאליות של הטיפול ושיפור החוויה הכוללת של טיפול השיניים למתרפא.חשיבות עליונה ניתנת לשמירה על בריאות השיניים לטווח ארוך.

תוחלת החיים הולכת ועולה ולכן ושמירה על שיניים בריאות למשך שנים ארוכות חשובה מאוד. חסר שיניים ואי יכולת לאכול גורמים לסבל רב. גם לדלקת חניכיים השפעה מזיקה מאד על הבריאות הכללית. במחקרים שנעשו בתחום, נמצא קשר ברור בין מחלות חניכיים ומחלות כלי דם ולב. דלקת חניכיים מהווה גורם מזיק בהתפתחות מחלות לב בדומה להשמנה, לחץ נפשי, עישון או סוכרת. בריאות השיניים והחניכיים מהווה חלק בלתי נפרד מהבריאות הכללית, מכאן, ששמירה על השיניים והחניכיים חשובה לבריאות הכללית כמו תזונה נכונה, כמו פעילות ספורטיבית או הימנעות מעישון .

במרפאת שיניים בירושלים של ד"ר יצחק רגב ממליצים ומסבירים על חשיבות השמירה על השיניים והחניכיים, כחלק חשוב מהשמירה על הבריאות הכללית.

בריאות השיניים תורמת לבריאות הכללית ולאריכות ימים.

המלצות:

* לצחצח שיניים בבוקר ובערב ואחרי כל ארוחה במידה ומתאפשר.

* לא להכניס שתייה או אוכל לפה אחרי צחצוח שיניים בלילה.

* אנחנו ממליצים להשתמש במברשת שיניים חשמלית עם ראש עם סיבים רכים, רק בעזרתה תוכלו להגיע לכל מקום בכל שן, כולל שיני בינה.

*אסור להפעיל לחץ על השיניים תוך כדי הצחצוח. (היום ישנן מברשות שיניים עם חיישן מיוחד שמתריע על לחץ יתר בצחצוח השיניים)

*אורך החיים של מברשת שיניים הינו עד חודשיים ולא יותר או עד שסיבי מברשת השיניים נפתחים ומתחילים לפגוע בחניכיים. ולכן חשוב מאוד להחליף את המברשת אחת לחודשיים.

*אנחנו ממליצים על מברשת שיניים רכה וקטנה שיכולה להגיע לכל מקום  חשוב לא להפעיל לחץ גדול מידי על המברשת.

*דימום בזמן צחצוח השיניים לא נובע מלחץ המופעל בזמן הצחצוח אלא מעיד על דלקת חניכיים. במקרה ונחשפתם לדימום בזמן הצחצוח מיהרו להגיע לרופא אשר יקבע צורך בהסרת פלאק ואבנית מהשיניים או ניקוי שינייםעמוק אצל מומחה לחניכיים

*אנחנו לא ממליצים להשתמש בשטיפות פה רגילות הנמכרות בסופרים, ברוב המקרים הן אינן משיגות את המטרה הרצויה ואינן מועילות  בטיפול המונע. לעתים אף נגרמת צביעה בלתי רצויה  כתוצאה משימוש מיותר בחומרי שטיפה. בפגישת טיפול מונע וניקוי שיניים במרפאת שיניים של ד"ר יצחק רגב נדריך אתכם באיזה אביזרי היגיינה, משחות שיניים ושטיפות הפה כדאי להשתמש לכל אחד ואחת מכם. הרי אין פתרון פלא אחד שמתאים לכולם.

*השימוש בחוט דנטלי חשוב מאוד לפחות כמו השימוש במברשת.  תפקידו של החוט הדנטלי הינו להגיע למקומות שמברשת שיניים אינה מסוגלת. אזורים אלה ומהווים כשליש מפני שטח השיניים ובאזורים האלה מתפתחת עששת בקלות רבה יותר.

*גם מטופלים בעלי כתרים וגשרים חייבים לצחצח שיניים בעזרת מברשת שיניים וחוט דנטלי. באזור שבין סיום הכתר לחניכיים  מצטברים החיידקים העלולים לפלוש אל מתחת לכתר. פלישה זו של החיידקים , אם אינה מטופלת – תגרום בסופו של דבר לנפילתו של הכתר וכישלון של השחזור עקב ריקבון של המבנה שנבנה מתחתיו. זה קורה בדרך כלל ללא כאבים (בגלל שבוצע טיפול שורש) וללא התראה ולכן המצב שיתבקש הוא עקירה של השורש, החדרת שתל ובניית שחזור חדש. לכן גם פציינטים בעלי כתרים או גשרים חייבים להגיע לביקור אצל רופא שיניים לפחות פעם בחצי שנה כד למונע סיבוכים אפשריים.